-
05-12-2016 07:33
Latvijas rallija čempionāts piedzīvo aizraujošas izmaiņas
Latvijas autorallija čempionāts 2017. gadu sagaidīs ar izmaiņām gan sporta, gan tehniskajos noteikumos, padarot čempionāta norisi sportiski aizraujošāku un tehniski pieejamāku seriāla dalībniekiem.
2017. gada Latvijas rallija čempionāts paredzēts septiņos posmos. Seriāls startēs ar divām ziemas sacīkstēm – pirmo reizi LRČ posma statusā nonākušo ralliju “Alūksne”, kā arī leģendāro ralliju “Sarma”. Vasaras sezonu ievadīs rallijs “Talsi”, savukārt viena no pēdējo gadu lielākajām izmaiņām kalendārā ir rallija “Latvija” pārcelšanās no rudens uz vasaras vidu. Sezonas pēdējie posmi ar starptautisku garšu – piektais posms norisināsies Igaunijā, “Voru Rally” sacīkstē, savukārt pēdējie divi posmi – Eiropas rallija čempionāta posma “Rally Liepāja” ietvaros.
Divi no Latvijas čempionāta posmiem tiks vērtēti arī FIA Baltic Rally Trophy ieskaitē – rallijs “Talsi 2017” un rallijs “Latvija 2017”.
Izmaiņas piedzīvojusi arī čempionāta ieskaite. Latvijas čempionātu LRČ1 grupā veidos absolūtā ieskaite – visu čempionāta grupu un klašu kopējie rezultāti posmos. Šāds lēmums lielā mērā aptur seno diskusiju, kura no pilnpiedziņas ieskaitēm ir prestižāka – savulaik zināmās A grupa vai N grupa, vai, kā šogad, LRČ1 vai LRČ2. Sezonas beigās zināsim absolūtos Latvijas čempionus, turklāt šajā ieskaitē tiks vērtētas ne tikai pilnpiedziņas, bet arī vienas ass piedziņas auto rezultāti.
LRČ2 grupu veidos starptautiski sen zināmā N4 klase, kā arī tas nacionālā versija N4-LV. Šī klase ir jaunums Latvijas rallijā, kas paredz atvieglojumus N4 klases automašīnas sagatavošanā startiem Latvijas mēroga ieskaitēs. N4-LV tehniskie noteikumi ļaus izmantot atsevišķas šķiedras materiāla virsbūves daļas, kā arī FIA N4 homologācijai neatbilstošus bremžu sistēmas elementus.
LRČ3 grupa turpinās pulcēt dažādu klašu vienas ass piedziņas automašīnas ar maksimālo motora darba tilpumu līdz 2000 kub. cm. Latvijas rallija kausa ieskaite turpināsies RK1 un RK2 grupās, Komandu un Junioru ieskaitē, kā arī RK Historic grupās.
Līdzjutējiem redzamākās izmaiņas būs Latvijas rallija čempionāta punktu skaitīšanas sistēma. Nacionālais seriāls seko FIA Eiropas rallija čempionāta tendencēm, ieviešot bonusa punktus par katru sacensību apli (dokumentācijā norādīts ātrumposmu kopums, kas ir ne mazāks par 30 km). Tātad ekipāža vienā rallijā var saņemt 25 punktus par uzvaru savā grupā visā rallijā, plus septiņus punktus par uzvaru katrā rallija aplī (apļu skaits rallija ietvaros var variēties, tomēr pamatā LRČ posmos ir divi apļi).
Tāpat jauninājums ir Rally 2 rezultātu vērtēšana Latvijas čempionāta ieskaitē. Tas ir, ja ekipāža ir izstājusies rallija pirmajā dienā, tā otrajā dienā var turpināt cīņu, savam rezultātam saņemot klāt attiecīgu soda minūšu laiku – viss kā līdz šim. Šādā situācijā ekipāžai sasniedzot rallija finišu tā var saņemt punktus Latvijas čempionāta ieskaitē.
Jaunumi gan grupu ieskaišu veidošanā, gan čempionāta punktu piešķiršanā padarīs Latvijas rallija čempionātu par aizraujošu seriālu līdzjutējiem. Jaunie nosacījumi var nozīmēt, ka Latvijas rallija čempionus noskaidrosim tikai sezonas pēdējā nedēļas nogalē!
Viesturs Saukāns, LAF Preses dienesta vadītājs. Foto: Reinis Grīnvalds