23.08-24.08.2024

Jaunumi

 

Paides rallija pirmie četri ātrumposmi norisinājās jau piektdienas vakarā, pēc tiem Karla Pedera Nordstranda / Jorna Noruma Listeruda ekipāžai iekrājot gandrīz pusminūtes pārsvaru. Otrajā vietā polis Arons Domzala (“Škoda Fabia RS Rally2”), bet Emīls Blūms sekoja 3,4 sekundes tālāk.

Sestdienas rīta aplī “Sports Racing Technologies” komandas sastāvā startējošais Nordstrands savu atstatumu palielināja līdz gandrīz pusotrai minūtei, kamēr Blūms ar stūrmani Didzi Eglīti pakāpās līdz otrajai vietai. Tāpat goda pjedestāla pozīcijām pietuvoties spēja arī Kerems Kazazs, viņu un trešajā vietā esošo poli šķirot vien 1,9 sekundēm.

Arī noslēdzošos trīs ātrumposmus norvēģu juniors Nordstrands veica nevainojami, izcīnot uzvaras ikkatrā no 10 Paides rallija ātrumposmiem un tuvākos sekotājos apsteidzot par kopumā 2 minūtēm 2,7 sekundēm. Aizraujoša cīņa izvērtās par otro pozīciju – vēl pirms pēdējā ātrumposma Blūmam bija 3,9 sekunžu pārsvars pār Kazazu, tomēr pēdējā dopā turku pilots izrāva otro vietu, finišā apsteidzot Blūmu par 0,8 sekundēm.

Ceturtajā vietā absolūtajā ieskaitē ralliju noslēdza polis Domzala, bet Jānis Vorobjovs (“Mitsubishi Lancer Evo VIII”) palika piektais. Pirmā sešinieka izskaņā ierindojās igaunis Patriks Enoks (“Ford Fiesta Rally3”).

LRČ Juniors ieskaitē par uzvarētāju Paides rallijā kļuva igaunis Karls Markuss Sei, kurš uzvarētāja kausu saņems arī par labāko rezultātu LRČ4 grupā. Tādējādi igaunis tika pie “Pirelli” specbalvas – jauna rallija riepu komplekta. “Pirelli” specbalva arī absolūtās ieskaites jeb LRČ1 uzvarētājam Nordstrandam.

LRČ2 grupā uzvara Kazazam, LRČ3 ātrākais igaunis Enoks, savukārt LRČ5 grupā labāko rezultātu sasniedza Blūms. LRČ6 ieskaites grupā šoreiz ātrākais bija Igaunijas braucējs Rasmuss Arrass (“BMW E46 Compact”), savukārt LRČ7 pārliecinoša uzvara Kristapam Tellem (“Ford Focus”).

 

“Rallijs bija ļoti labs. Vienmēr ir lieliski uzvarēt un mēs izbaudījām braukšanu šeit. Desmit no desmit ātrumposmu uzvaras, un, skaitot iepriekšējo posmu Cēsīs, Latvijas Rallija čempionātā esam uzvarējuši jau kādus 18 ātrumposmus pēc kārtas, kas ir liels panākums. Redzēsim, kādi būs turpmākie plāni, priekšā darbs ar atbalstītājiem, bet esmu motivācijas pilns, kā jau vienmēr uzvarot,” stāsta sacensību uzvarētājs Karls Peders Nordstrands.

Karl Peder Nordstrand ©Latvijas Rallija Čempionāts


 

“Kopumā ar sacensībām esam apmierināti. Ja runājam par Latvijas čempionātu klasē visu sadarījām, bet Igaunijas čempionātā abas dienas Urmo Āva diktēja tempu. Dažos dopos mēs spējām būt tuvāk, dažos tālāk, bet kaut kad jau arī ir mazliet jāzaudē, lai zinātu, ka kaut ko ir jāpamaina. Kā viņš pats teica, ja pērn mēs diktējām tempu šajā klasē, tad šogad to dara viņš. Mums gan bija dažas ķibeles, bet kopumā bija svarīgi nobraukt līdz galam dēļ gada kopvērtējuma. Negribējām uzņemties lieku risku un eksperimentēt, jo pērn mēs Sāremā mazliet sadegām, un sapratām, ka sezonas beigās tomēr jābrauc mazliet prātīgāk. Primārais uzdevums ir izpildīts, bet vienmēr var vēl labāk. Paldies visiem atbalstītājiem, kas mums dod iespēju startēt,” stāsta ātrākais no latviešiem Emīls Blūms.

Emīls Blūms ©Latvijas Rallija Čempionāts

 

Latvijas Rallija čempionāta sezonas noslēdzošais posms paredzēts 27. un 28. septembrī, kad ekipāžas sacentīsies “Samsonas Rally Utena” Lietuvā, savukārt Latvijas autorallija sezonai punkts tiks likts ar Latvijas Rallijsprinta kausa izcīņas un Latvijas vēsturisko rallija auto kausa izcīņas pēdējo posmu, rallijsprintu “Latvija”, kas 26. un 27. oktobrī norisināsies Biķernieku trasē, Rīgā.