30.08 - 31.08.2013

Jaunumi

  • 28-08-2013 04:40

    „Kurzemē” startēs arī 12 aizmugures piedziņas automašīnas

    Nedēļas nogalē notiekošajā Rallijā „Kurzeme 2013” startēs arī 12 aizmugures piedziņas automašīnas, kas skatītājus allaž priecē ar plašu braukšanas stilu un dziļām sānslīdēm. Septiņas ekipāžas trasē dosies ar jaudīgiem ”BMW M3” spēkratiem, ar kuriem veiksmīgas apstākļu sakritības rezultātā iespējams pacīnīties pat par vietu labāko desmitniekā.

Četras aizmugures piedziņas automašīnas – divi BMW un divi „žiguļi” – būs skatāmas tikai rallija pirmajā dienā, jo startēs rallijsprinta ieskaitē, savukārt pārējās uz starta izies arī sestdienas rītā. Par galveno favorītu šajā kompānijā uzskatāms viens no labākajiem Latvijas braucējiem Andis Neikšāns, kurš pērn ar pilnpiedziņas „Mitsubishi Lancer Evo X” izcīnīja uzvaru Rallija „Kurzeme” absolūtajā vērtējumā.

„Šogad situācija ir mainījusies, un mēs braucam ar aizmugures piedziņas BMW, līdz ar to cīņa par uzvaru kopvērtējumā nebūs iespējama,” stāsta A. Neikšāns. Viņš arī norāda, ka šogad viņš uz ralliju dodas pirmām kārtām kā komandas „Dynamic Sport” vadītājs. Šajā komandā bez viņa startēs vēl trīs ekipāžas, kurām būs jānodrošina viss nepieciešamais. „Tas būs grūtākais uzdevums,” atzīst A. Neikšāns.

„Kā braucējam uzdevums ir labi nobraukt, baudīt automašīnu un ar savu braukšanu radīt prieku skatītājiem,” stāsta A. Neikšāns. „Braucot ar šo automašīnu, galvenais ir kaifot. Mērķis izcīnīt pirmo vietu klasē – tas ir pats par sevi.”

A. Neikšāns pauda prieku, ka šogad uz ralliju „Kurzeme” ieradušies arī vairāki igauņu sportisti ar BMW, ar kuriem būs interesanti mēroties spēkiem. Viņam gan nav informācijas par šo braucēju ātrumu. „Brauksim, un tad jau redzēs,” saka A. Neikšāns.

Atkarībā no konkurences un sportiskas veiksmes, ar BMW iespējams iekļūt starp labākajām desmit vai 15 ekipāžām, jo šīm automašīnām ir ļoti liela jauda, pat nedaudz lielāka nekā N4 grupas spēkratiem, tomēr jauda nav vienīgais faktors, kas nosaka automašīnas konkurētspēju, norāda A. Neikšāns.

Viņš prognozē, ka ar R2 klases priekšpiedziņas automašīnām braucošajām ekipāžām būs grūti izrādīt nopietnu konkurenci BMW automašīnām. Ar R3 klases tehniku vēl tas būtu iespējams, tomēr arī tādā gadījumā ļoti daudz kas atkarīgs arī no pilota meistarības.

Arī patlaban pasaules rallija čempionāta junioru ieskaitē 3.vietā kopvērtējumā esošā igauņu braucēja Sandera Parna stūrmanis Kens Jarveoja atzīst, ka ar BMW cīnīties nebūs iespējams. „Tās ir automašīnas no pavisam citas pasaules,” stāsta K. Jarveoja.

Par savām izredzēm Rallijā „Kurzeme” K. Jarveoja ir piesardzīgs un norāda, ka pēdējo reizi „Kurzemē” startējis 2009. gadā, līdz ar to ceļi nav pārāk labi pazīstami. Tāpat ar Ralfu Sirmaci, kurš pēc aizvadītiem sešiem posmiem Latvijas čempionātā R2 ieskaitē ieņem 1.vietu, nav nācies sacensties, jo iepriekšējos divus gadus S. Parns un K. Jarveoja braukuši ar pilnpiedziņas „Subaru Impreza”. „Sirmacis ir ļoti ātrs, un daudz labāk zina ceļus,” piebilst K. Jarveoja.

Jau tradicionāli augusta pēdējā nedēļas nogalē, 30. un 31. augustā, Liepājā tiks organizēts vasaras motorsporta dzīves centrālais notikums „Ātruma Festivāls - Rallijs „Kurzeme 2013””. Šis gads ir īpašs, jo Liepājā notiks ne tikai Latvijas čempionāta posmi rallijā un rallijsprintā, bet arī Igaunijas rallija čempionāta posms.

Ātruma Festivālu - Ralliju „Kurzeme 2013” atbalsta LDz Cargo, SEB, Liepājas pilsētas Dome, Liepājas Osta, Vega 1, Osram, Canon IBServiss, IF Apdrošināšana, oficiālais auto Nissan Juke no Skandi Motors, Cēsu alus, Ramirent, LDC datortehnika, Lauma Fabrics, Dardedze Hologrāfija, Almo, Eko Kurzeme. Informatīvi atbalsta iAuto, Delfi, liepajniekiem.lv, Radio SWH, Rietumu Radio.

Linda Brūdere - Ātruma Festivāla Rallija „Kurzeme 2013” preses sekretāre. Foto: Aigars Tīdmanis, go4speed.lv